כדי להתאים עיגון בטיחותי למבנים בארץ, הנפיק מכון התקנים מסמך הנקרא מפמק 847 שבו מפורטת צורת ההתנהלות המדויקת לעיגון אריחים אל קירות המבנה. התנהלות בהתאם לתקנים שומרת מפני הופעת בעיות בעתיד.

כיצד מבוצע עיגון שיש?

המיקום במעטפת הבניין נקבע על ידי מומחים בתחום, ולאחר מכן מבוצעת קדיחה מדויקת לרוחב הקיר. חשוב להתאים את השקע המתאים לבורג המתאים כדי למנוע מצב בו הבורג בולט. ברגים אלה עשויים מנירוסטה ומתאימים לכל תנאי מזג האוויר. חשוב לציין כי כל כיסוי חור באבן מבוצע במחשבה מתכוננת מראש בהתאם לתכונות האבן. האיטום הסופי מתבצע סביב העגינה.

עיגון שיש וחיזוק אריחים מבוצע על ידי חברת מסן ניסור וקידוח בטון בע"מ גם נקודתית (תיקון אריחים) וגם בשטחים נרחבים בהתאם לתקנים מחמירים המאפשרים את בטיחות הסביבה ושלמות המבנה. עיגון שיש מבוצע על ידי שימוש בסנפלינג: התנהלות זו מאפשרת לצוותי העבודה נגישות רבה לכל אזור במעטפת המבנה באופן יעיל ומהיר המוביל לעבודה איכותית ולחסכון משמעותי בזמן ובעלות. עיגון שיש בשטחים נרחבים הכוללים את כל מעטפת המבנה דורשים ברוב המקרים בניית פיגומים לביצוע אולטימטיבי ואחראי.

מדוע חשוב חיפוי מעטפת המבנה?

חיפוי אבן ושיש שומרים מפני שחיקה העלולה להיווצר לאור נזקי מזג האוויר הגורמים לבלאי לקירות המבנה. מעבר לעובדה זו, יש לציין כי בהתאם לתכנית המתאר הארצית לחיפוי אבן נדרשים מבנים אלו ואחרים (בהתאם לנתונים מוגדרים) בחיפוי אריחים דקורטיבי. תקן ת"ו 1547 מפרט את השיטות השונות המתאימות לחפוי מעטפת הבניין.

שיטות הדבקה של חיפוי מבנה

שתי שיטות עיקריות מקובלות כיום בקרב אנשי המקצוע. השיטה היבשה והשיטה הרטובה. הראשונה מתאימה במיוחד למבני משרדים. העיגון מבוצע באריחים שאינם באים במגע עם הקירות אלא תפוסים על ידי ארבעה עוגני נירוסטה. בשיטה השנייה (הרטובה) מוצמדים האריחים אל הקירות באמצעות חומר מקשר, רשת מיוחדת ותופסני ברזל מגלוון. חברת מסן ניסור וקידוח בטון בע"מ מבצעת עיגון שיש במקרים בהם נדרש חיזוק נוסף או במהלך חיפוי מעטפת שלמה של מבנה.

צלצלו 077-4662473 לעיגון מקצועי

חברת מסן ניסור וקידוח בטון בע"מ – דיוק ומקצועיות הם החותמת שלנו!