הריסה וחציבה נדרשים כאשר עולה הצורך בהריסת מבנים ישנים ומבנים שאינם בטיחותיים המהווים סכנה לציבור, וכאשר יש צורך בהפרדה בין שני מבנים או בהריסת אחד מהם. לעתים נדרשת הריסת החלק העליון של מבנה על מנת לבנות קומה מחודשת על החלק התחתון שלו. הריסה וחציבה במבנים מבוצעות על ידי קבלני בניין וחברות העוסקות בתחום עבור לקוחות פרטיים, גופים וחברות ובמסגרת התחדשות עירונית.

חברת מסן ניסור וקידוח בטון בע"מ מבצעת הריסה וחציבה בקירות בטון למגוון לקוחות בהתאם לדרישות, תוך התייחסות אחראית לשיקולי מהנדס המבנה, למסמך התכנון ולהיתר הבנייה הנדרש אם מדובר בשינויים חיצוניים במבנה. החברה מציעה את שירותיה גם ללקוחות פרטיים המבצעים שינויים פנימיים במבנה. במקרה זה אין צורך, על פי רוב, באישור ספציפי מיוחד.

שיטות הריסה וחציבה בבטון

תכנית הריסת מבנה לוקחת בחשבון את גודל המבנה, המיקום שלו ביחס למבנים אחרים, המטרה שלשמה הוא נהרס (יש הבדל בין הריסת חלק ממבנה להריסת מבנה עד היסוד). כמו כן נלקחים בחשבון גם רכיביו (קיים הבדל בין הריסת מבנה שבמקורו שימש כממ"ד לבין מבנה ללא חדר ממ"ד. האם מדובר בבטון מזוין הדורש כלים שונים מבטון רגיל?).

כמו כן, מבנים מכילים רעפים, לבנים, פלדה, מסגרות אלומניום של חלונות ודלתות וכדומה. הריסה נכונה לוקחת בחשבון את הצורך בשימור הסביבה, ולכן יפורקו מגוון חומרים כך שניתן יהיה לעשות בהם שימוש מחודש.

כדי לבצע הריסת מבנה ננקטות שלוש שיטות עיקריות: הריסה בשלבים המתבצעת על ידי ניסור חלקים מהמבנה ופינויים לאתרים מורשים בחוק המיועדים לפסולת בניין. אלה מפונים על ידי מנוף מתאים במהלך הפרויקט (בשלב הראשון הם מחוברים למנוף ובשלב השני הם מנוסרים, וזאת כדי למנוע התמוטטות). שיטות אחרות הן פינוי באמצעות דחפורים והריסה באמצעות כדור הריסה. בשני המקרים מדובר בהתנהלות מהירה יותר, אם כי היא נחשבת אינטנסיבית ואגרסיבית.

גם כדי להרוס יש צורך בתכנית ביצוע אחראית בהתאם לתקנות בטיחותיות מחמירות

צלצלו עכשיו כדי להיעזר במומחים בתחום

 

חברת מסן ניסור וקידוח בטון בע"מ – דיוק ומקצועיות הם החותמת שלנו!